سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نگاهی بر اصول منطق و اخبار مرتبط

کسی نمی داند.خودش هم نمی داند.

آیا مرد،ارباب،صاحب قدرت و هر آن کس که می خواهد میل زنانه را ارضا کند موفق می شود؟اساسا در زنان چیزی به نام میل شکل می گیرد؟

در فلسفه گفته می شود برای شکل گرفتن هر کلیتی باید چیز یا چیزهایی را بیرون بگذاریم تا مرزی کشیده شود و بیرون و درون مشخص گردد‌.چیزی باید استثنا شود تا کلیتی شکل بگیرد.تا زمانی که خط و مرزی نکشیم توده ای بی شکل و بی معنی داریم که هیچ بیرون و درونی ندارد.مثل مرز های جغرافیایی یا مرزهای قانون که بابیرون گذاشتن عده ای(یا استثنا کردن شان) می توانیم راجع به وجود آن کشور یا قانون حرف بزنیم اگر هیچ حد و مرزی نباشد پس کلیتی هم نیست.

در اندیشه لکانی میل #هیستریک(زن) هیچ گاه شکل نمی گیرد چون استثنایی ندارد پس کلیتی هم ساخته نمی شود و انسجامی ندارد(اصطلاحا می گویند نه همه یا not whole کلیتی ندارد.)

برای اثبات نظری آن گفته می شود هیچ زنی به طور مطلق از  دال فالوس(دال میل که عرصه میل را می سازد دال تهی که مدلولی ندارد.)مستقل نیست پس هیچ زنی تماما درگیر فالوس نیست.چون هیچ زن استثنایی نیست که از میل جنسی مستقل باشد(خارج از میل جنسی باشد؛زاهد و قدیس باشد) پس باقی زنان هیچکدام میل شان به تمامی زیر سیطره فالوس نیست.به عبارت دیگر چون هیچ زنی نداریم که به طور مطلق از میل جنسی جدا باشد پس باقی زنان هیچکدام برده میل جنسی نیستند.اما درباره مردان قضیه کاملا برعکس است چون یک مرد هست که به طور مطلق مستقل از فالوس است پس باقی مردان میل شان تماما تحت سیطره فالوس است.چون در این بخش استثنایی وجود دارد پس حوزه میل مردانه شکل می گیرد و مردان معلوم است که چه می خواهند.

برای ساخت کلیت نیاز به استثناست که از روی همین استثنا می توان فهمید کلیت بر چه اساسی شکل گرفته است.از آنچه که نیست و داخل مرز نیست می فهمیم آنها که داخل این مرزاند چه خصوصیاتی دارند.

لازم به ذکر است که در اندیشه لکانی هویت یابی جنسی مهم است که در حوزه سمبلیک و اجتماعی و بیرونی شکل می گیرد و بحث بیولوژیک نیست همان چیزی که امروز در فرم هایی که پر میکنیم با عنوان Gender مشخص می شود.

پس زنان چه می خواهند جوابی ندارد زیرا  میل زنان میلی هیستریک است معلوم نیست چیست. میلی که شکل نگرفته و متمرکز روی ابژه نمی شود.میلی نیست که بتوان از آن کلیتی ساخت چون وصل به فالوس و نشانه ای نیست و برآورده شدنی نیست.

بر این اساس زنان را بر اساس میل شان نمی توان تعریف کرد و در مجموعه ای گذاشت مجموعه ای باز و نامتناهی مجموعه نیست.

پس در مقابل زنان چه باید کرد؟