سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نگاهی بر اصول منطق و اخبار مرتبط

نگامی که جنگ برای غلبه بر فقر اعلام شد، میزان فقر در جهان افزایش یافت. اعلان جنگ علیه مواد مخدر تنها زندانیان را سه برابر افزایش داد و مواد مهلکتری را برای جوانان به ارمغان آورد. جنگ با جنایت، جانیان بیشتری را به بار آورد و نیز ترس، نظارت، تخریب، بی اعتمادی سوء استفاده های بیشتر مأمورین قانون را.

 

دلیل آن چیست؟؟؟

 

حقیقت کائنات این است که ما در یک سیستم انرژی زندگی می کنیم که مبنای آن قانون جاذبه است. این همان چیزی است که ما کل روز به آن فکر می کنیم. اگر به چیز‌هایی که از آن نفرت دارید فکر کنید، این همان انرژی است که ما به تمایلات خود می‌دهیم. در این سیستم است که ما آنچه را که می‌اندیشیم، جذب می‌کنیم. در نتیجه آنچه را که از آن نفرت داریم جذب خواهیم کرد. ما بر اساس تفکرات خویش عمل می کنیم: تفکرات ما بر اساس تنفر، خشونت، مبارزه و جنگ اعمالِ مبتنی بر نفرت، خشونت، مبارزه و جنگ را به بار خواهد آورد. عجیب است که ما نتیجه این تفکرات را در اعمال خویش خواهیم دید، حتی اگر نیت های ما به صورت مثبت با انرژی خداوند هماهنگ باشند. ما هر آنچه را که می‌اندیشیم، بدست می آوریم. چه بخواهیم چه نخواهیم.

 

تفکرات مبتنی بر جنگ و مبارزه تقریباً همیشه همان نتیجه را به بار می آوردند و باعث می شوند دیگران هم به شکل مبارزه و جنگ به ما پاسخ دهند. این نیرو یا نیروهای متقابل می توانند برای قرن‌ها روی دهند و حتی نسل‌های آتی را درگیر جنگی کنند که برنامه‌ریزی شده‌است. همین دیدگاه در این مورد که چگونه جنگ ما را تضعیف کرده و عدم تعادل را در حیات ما شکل خواهد داد، به تجربیات ما در مورد اعتیاد نیز قابل تعمیم است. اگر تصمیم بگیریم تا نحوه نگرش مبتنی بر مبارزه و غلبه را از سیستم فکری خود حذف کنیم، خلاصی از شهر اعتیاد نسبتاً سریع‌تر صورت می گیرد.

 

تفکراتی که جای این دسته از تفکرات را می گیرند باید از نوع تفکرات ضد جنگ باشند. همانطور که امرسون به درستی بیان داشته: « راه درمان همه بیماری ها، کوری، خشونت و جنایت، همه و همه عشق است . . . »؛ باید بر تفکر بیمار گونه غلبه کرد.